Homestead —> Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu Homestead —> Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu

Homestead —> Fort Myers

Blijf op de hoogte en volg Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss

29 Juli 2018 | Verenigde Staten, Fort Myers

3 nachten verblijven we in Homestead. Na de Keys op woensdag, gaan we op donderdag naar de Alligator Farm. We wilden graag in de Everglades een airboattocht maken. Je vaart door de Everglades waar je naast de mooie natuur ook alligators en andere waterdieren tegen komt. Op meerdere plekken kan je een tocht maken. Vooral langs de weg richting Napels/ Fort Meyers, maar bij deze alligatorfarm kan je naast de boottocht ook een show zien met alligators. Het is vlakbij en omdat de weersvoorspelling niet al te best is, gaan we daar naar toe. Goede keus! Wat een leuk park! Klein, maar mooi opgezet. Vijvers met alligators, van klein naar groot, papegaaien, struisvogel, lynx... We starten met een alligatorshow. We worden welkom geheten door een ‘real American man’, ‘How are you all doing today’ ‘looking forward to the show’ ‘I’m going to do some cool tricks’. Hij sleept een grote alligator naar voren en vertelt er van alles over, trekt de bek een paar keer open en houdt de bek vast met zijn hoofd. Yeah! Na afloop kan je een kleine alligator vast houden, dit doen we nu nog niet, we moeten naar de airboat! Ook daar worden we enthousiast begroet ‘Hi, I’m psycho Paul and you will be on the dangerous boat’! Cool, let’s go! Het eerste stuk vaart hij rustig, vertelt wat over de Everglades en we zien een paar alligators zwemmen. Wat een mooie natuur! Dan geeft hij gas en we we gaan vol tempo het water/gras over. Tussendoor maakt hij een paar ‘180’s’ (one eightys), stoer!!! De mensen die vooraan zitten krijgen een golf water over zich heen, wij zitten achterin..pfff. Wat leuk om deze tocht te maken!

na de tocht zien we nog hoe de alligators gevoerd worden met ratten en gaan we naar de slangenshow. Daar houden we na afloop van de show wel nog een slangetje vast, brrrr stoer hoor Wouter en Kas! Na het park rijden we langs ‘Robert is here’. Een soort groente/fruit markt. We slaan vers fruit in en kopen een paar milkshakes, heerlijk! Verrassing, achter de markt is een soort kinderboerderij, een speeltoestel en wat oude vliegtuigen en auto’s. Leuk even spelen!! Als de lucht toch donker wordt rijden we naar het hotel, we willen nog even snel een duik nemen in het zwembad. Maar eerst nog even tanken. Bij tankstation nummer 3 lukte het eindelijk om te tanken, iets met rare instructies en een pas die niet geaccepteerd werd, raarrr. Pomp nummer 3 begint meteen de auto vol te tanken. We dachten dat benzine goedkoper zou zijn dan NL, maar omgerekend is het bijna gelijk. Na 30 liter stopt de pomp ineens! He, dat kan niet, we moeten veel meer tanken. Wouter probeert er nog wat bij in te tanken, maar hij slaat toch elke keer af. Dan gaat er een lichtje branden bij ons...wij denken in liters, er wordt getankt in gallon! Pling, een gallon is bijna 4 liter! Haha we zijn al volgetankt! En dan valt de prijs heel positief uit, $32 voor ongeveer 50 liter!!!

Snel naar het hotel voor een duik! Dat lukt nog een half uurtje, daarna begint het te onweren. Morgen weer verder!

Vrijdag checken we op tijd uit, we rijden naar Fort Myers en willen onderweg stoppen als we iets leuks tegenkomen. Dat lukt! We rijden langs een soort park over indianen. Gaaf, want de indianen zijn de oorspronkelijke bewoners van Florida. De indianen waarover het park gaat waren de eerste bewoners rondom de Everglades. Je kan zien hoe ze vroeger leefden en vooral hoe ze met de dieren en natuur omgingen. Ook hier zijn er Alligators en is er een show. Deze show is een stuk rustiger dan die van de alligatorfarm, maar net zo leuk om te zien. Na afloop kunnen we ook hier een kleine alligator vasthouden, wat we nu wel doen! Zelfs de meiden willen wel! Na het park rijden we verder richting het westen (snelweg nr 41). We hadden de tip gekregen om halverwege een binnendoorroute te pakken, schijnt mooi te zijn (Loop Road). Het eerste stuk is asfalt en rijden we langs flinke huizen. Na een paar kilometer gaat de weg over in Een onverharde weg en is er geen huis meer te bekennen. In de verte zien we alweer een donkere lucht en af en toe al een flits. We rijden max 15 mile per uur, mooi de tijd om om je heen te kijken. Best mooi, maar niet spectaculair. Wouter baalt stiekem al (nou ja, stiekem....). Nog 18 Miles te gaan! En dan barst het onweer los! Hoosbuien! er verschijnen grote gaten in de weg, waardoor we nog maar stapvoets kunnen rijden. Af en toe komen we een auto tegen, ze zien er allemaal uit als toeristen, gelukkig niet de enige mafkezen die deze weg kiezen. We komen nu ook een aantal mooie plekjes tegen! Eindelijk zien we ook weer de doorgaande weg! Het plenst ook hier nog even lekker verder! Wel zien we in de verte lichte plekken, daar ligt natuurlijk Fort Myers (hopen we :) ). Na anderhalf uur rijden komen we bij Napels, weer de bewoonde wereld! Wat een leuke plaats! Je krijgt er echt het strandgevoel van! Winkels, strandhuizen, glimp van de zee. Al snel rijden we Fort Myers binnen. Dit keer hebben we een huisje ipv een hotel. MET zwembad! De kids kunnen niet wachten om er in te duiken, maar eerst doen we boodschappen. ALs de kar vol is horen we de eerste onweerklappen alweer. Rennen naar de auto en door de hoosbui naar het huisje. De weersvoorspelling zijn nog steeds niet al te best voor de komende dagen. Hopelijk Blijft het de ochtenden droog, kunnen we toch iets ondernemen.

Vandaag zijn we gestart met een boottocht om dolfijnen te spotten. Het duurde lang voordat we de eerste zagen. Volgens de kapitein kon dit komen omdat er sprake is van een soort alg in het water. Veel vissen gaan dood, er dreven inderdaad ook overal dode vissen....stinken... De Dolfijnen hebben er geen last van, ze eten de gezonde vissen en laten de dode liggen. Wij hebben er ook niet echt last van, al kan het wel de luchtwegen irriteren. Tijdens de tocht begint de een na de ander te hoesten. Tijdens de tocht wordt ook hier uitgebreid verteld over de omgeving. Ook over orkaan Irma. Fort Myers heeft geluk gehad wat betreft schade, wel zorgde de orkaan ervoor dat het zeewater honderden meters teruggeblazen werd. Ongelooflijk bizar om te bedenken dat waar we nu varen, er geen water meer was! Wat een kracht heeft de natuur. Helaas zorgt dezelfde natuur nu voor die alg.

een stukje verderop spotten we eindelijk een groepje dolfijnen. Dan zien we binnen een half uur meerdere dolfijnen zwemmen, zelfs vlakbij de boot, prachtig! Willeke we hebben filmpjes!!

na de tocht willen we naar het strand, lunchen, zwemmen, relaxen. We kiezen voor Lovers Key, een van de mooiste stranden van Amerika. Prachtig strand, maar helaas ook hier de alg! Allemaal dode vissen! Dan maar niet zwemmen, maar lekker op het strand relaxen. Wouter loopt met de kids een stukje langs de zee, Kas voetbalt met een Nederlandse jongen die met zijn gezin ongeveer dezelfde route rijdt. Na een uurtje hebben we het gezien, we beginnen allemaal te hoesten net als de mensen om ons heen. We rijden terug naar het huisje en de kids kunnen eindelijk het zwembad in! Ze genieten!! Heerlijk om ze zo te zien!

Morgen willen we naar Sanibel Island, waar je ook mooie stranden hebt, hopelijk is daar de alg niet!