Sanibel, Sarasota, Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu Sanibel, Sarasota, Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu

Sanibel, Sarasota, Tampa

Blijf op de hoogte en volg Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss

01 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Tampa

Op onze laatste dag in Fort Myers starten we met een bezoek aan de ‘winterhuizen’ van Edison en Ford. Biede mannen hadden zo’n 100 jaar geleden 2 huizen naast elkaar die ze bezochten tijdens de wintermaanden. Wat een feest om die te bezoeken! Wat een geschiedenis hebben beide mannen! Edison met al zijn uitvindingen (lamp, batterij, grammafoon..) en meneer Ford van de........natuurlijk de Ford! We starten met een auditour langs de huizen en de tuin (prachtig!). We krijgen allemaal een soort telefoon en horen daarop in het Engels de uitleg per stuk tuin en de kamers in het huis. De kinderen krijgen ook de Engelse versie (ze hebben natuurlijk weeeer geen Nederlands). Superstoer, ze kunnen alles volgens en vertellen ons tijdens het wandelen wat ze allemaal te horen hebben gekregen. Ze hadden de kidsversie, maar toch...alles in het Engels!! Na de huizen, de tuin en de eerst Fordjes gaan we naar het museum. Daar leren we nog meer over beide mannen. Er is ook een kidscorner. Gaaf! Allemaal hoekjes waar de kinderen zelf uitvindingen kunnen doen. Een knikkerbaan maken, lichtje laten branden, een parachute maken, enz. Tussendoor zijn we even gaan lunchen, maar daarna snel weer terug. De mevrouw van de corner zie al ‘that’s a quick lunch’ yep! Ook heel stoer trouwens...die mevrouw praatte de hele tijd Engels met Liss en Tess! Zo gaaf om te zien dat ze al hele gesprekken voeren! Na al dat geleer was het tijd voor ontspanning. Op naar Sanibel en hopelijk geen stinkende vissen. Na een mooi stukkie toeren (over 2 bruggen, mooi weg kunnen kijken over de zee, een shoppingmall gespot...) komen we aan op Sanibel. Onderweg zagen we helaas langs de kust al wat vissen drijven en bingo, ook hier is ‘the red tide’ bezig. Toch besluiten we om het strand te bekijken en naar de vuurtoren te wandelen. Het is inderdaad een prachtig strand met echt paradijsplekjes. Jammer van al die stinkende vissen. Na een rondje langs de vuurtoren (volgens Tess de Eiffeltoren) lopen we terug naar de auto. Dan maar naar de shoppingmall :). We scoren daar een paar kleren voor de meiden, helaas geen cadeautjes voor Liss kunnen vinden, het is bijna 2 augustus!!! Als laatste doen we nog even een vluggertje bij de supermarkt. Het is grappig om te zien dat alle producten/merken die je op Statia kunt krijgen hier ook in de winkel liggen. Van appelsap tot de thee en vlees. Alles wordt letterlijk via Amerika verscheept. Wel is het hier goedkoper!!

De volgende dag pakken we de koffers in en toeren we verder naar Tampa. We hadden het plan om langs Sarasota te rijden en daar een strandje te pakken (schijnt ook een prachtig strand te hebben), maar we lazen dat ook daar de alg is gearriveerd. We gaan gewoon rijden en zien wel wat we tegenkomen. Rond lunchtijd ziet Wouter een bord met ‘Botanical Garden’, dat gaan we eens van dichtbij bekijken. We schrikken wel van de prijs, maar besluiten toch om naar binnen te gaan. Geen spijt , wat prachtig weer! We kijken onze ogen uit, bomen, planten, bloemen, vlinders, eekhoorntjes. Heel grappig ook om de planten/ bomen waar Edison mee experimenteerde (bijv. Rubberboom) ook hier terug te zien. Voor de kinderen is er een soort pad gemaakt waar ze kunnen klimmen, muziek kunnen maken en kunnen spelen in hoekjes. Ze vermaken zich weer prima! Daarna rijden we weer verder en anderhalf uur laten arriveren we in Tampa. Prima hotelletje (Baymont). De koffers zetten we op de kamers om eerst even wat te eten. We scoren bij ‘Fridays’ weer een paar hamburgers (tsja Amerika he) en rijden voldaan terug. De kids willen dolgraag nog even zwemmen dus duiken we het bad in. Heerlijk om ze te zien genieten. Liss wil steeds zonder krukje zwemmen en kan dit al best goed. Ze zwemt als een hondje, maar de power heeft ze al wel!! Dat mag de zwemjuf straks bijschaven.

Vandaag (01-08-2018) zijn we eerst op cadeaujacht gegaan voor Liss. Ze wilde al een tijd een jurk van Elsa en die was in de vorige disneywinkel uitverkocht. Lange leve shoppingmalls, ook die in Tampa heeft een Disneywinkel (prachtige shoppingmall trouwens, daar gaan we nog een keer naartoe!). In de Disneywinkel sprinten we meteen naar de jurken. Jaaa er hangen er nog veel, maar helaas niet meer in Liss haar maat. Pffff dan maar online bestellen en in Wijhe laten bezorgen. Gelukkig heeft de Disneywinkel een heleboel andere spullen waar meisjes van bijna 5 heul blij van worden!!! Lang leve de credit card van opa :) (we betalen alles terug hoor opa)!

Daarna racen we naar het hotel, want we gaan naar Busch Gardens!! Een pretpark en dierentuin in 1. Vandaag is het een rustige dag, morgen vieren we de verjaardag van Liss en op vrijdag wordt het al weer drukker met alle weekendmensen. We hebben een ticket waarmee we vanaf 12.00 uur naar binnen kunnen. Het park is open tot 22.00 uur, dus genoeg tijd. Wauw wat een attracties, vooral de meerdere achtbanen komen overal bovenuit. We lopen het park in en horen vrijwel meteen de omroeper zeggen dat alle attracties dichtgaan ivm naderend onweer. Donkere wolken zijn inderdaad al te zien. We lopen nog een stukje verder maar als het ineens begint te plensen, schuilen we we toch maar. Na een flinke bui lopen we door de miezer weer verder (we zijn Nederlanders he, niet vies van een druppie regen). We moeten nog wel even wachten tot alles weer open gaat, maar dan blijkt het inderdaad een rustige dag te zijn. We kunnen vaak zo doorlopen en alleen bij de wildwaterbaan moeten we een half uurtje wachten. In die tijd vraagt Maaike zich af waarom ze ook alweer in de rij is gaan staan... de hele tijd wordt er een bandje afgedraaid met de regels van de attractie. Daar wordt ook steeds gezegd ‘ you could get wet, possible soaked’... het zal toch niet! En JA, NATUURLIJK WEL, SOAKED!!! Het startte met een paar brandweerspuiten die ‘over’ de boot heen spoten, daarna flinke watergolven die de ronddraaiende boot in kwamen, daarna een waterval!!! Allemaal tot op de onderbroek nat! Wie heeft deze GRRR^%$$%^ attractie bedacht, dit is toch niet leuk meer! Letterlijk druipend stappen we de boot uit. Het is 14.00 en we moeten nog zolang. Volgens Wouter zijn we zo weer opgedroogd, uhuh. Liss loopt wijdbeens de uitgang door ‘het plakt overal’, soppende schoenen. Bij de uitgang staan heel strategisch 2 ‘droogblaascabines’, wel ff 5 dollar dokken. We doen het toch, al helpt het maar een beetje. We soppen verder het park over en ach zo langzaamaan zien we de lol er wel van in. Zelfs als we bij de gewone wildwaterbaan komen besluiten we ook die maar te pakken, nat zijn we toch al. Maaike niet, ‘het droogt net een beetje op’. Toch is het toch wel grappig om te zien hoe iedereen in die boomstam vol enthousiasme zich naar beneden laat storten en gierend van het lachen een golf water over zich heen krijgt. Ook Wouter en Kas krijgen weer een golfje te pakken. Kas zijn shirt konden we letterlijk uitwringen. De rest van de dag hebben we stoere achtbanen gepakt, ritjes in de vliegende olifanten gemaakt en een ritje gemaakt met de trein om alle wilde dieren op het park te bekijken. Waar Kas aan het begin van de dag twijfelde of hij een achtbaan wilde doen, heeft hij aan het eind de 2 spannendste gedaan (kunnen we nog een keer..). Ook Tess heeft er een met looping gedaan, de Cheetah! En , zoals de naam al doet vermoeden, die was supersnel!! Dit zag er niet zo uit toen we er naar keken, maar eenmaal er in was het toch iets uitdagender. De eerste meters had ze een wit snoetje, maar toen ze eruit stapte sprong ze op en neer van enthousiasme!!!

En, uiteindelijk stappen we zo goed als droog de shuttlebus in naar het hotel...had Wouter toch weer gelijk...

• 02 Augustus 2018 - 20:39

Karin R:

Wat een geweldige vakantie!!! Dat is genieten!!
    En Liss...... gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er nog wen fijne reis van.