een week met een lach en een traan.. - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu een week met een lach en een traan.. - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu

een week met een lach en een traan..

Blijf op de hoogte en volg Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss

12 Maart 2018 | Sint Maarten, Philipsburg

Wat fijn dat opa en oma er zijn geweest! 's Ochtends bij het ontbijt ging voorzichtig de slaapkamerdeur al open en keek opa om de deur... of een van de kinderen piepte naar binnen.. samen ontbijten, iedereen naar school en werk en 's middags weer fijn samen zijn. De kinderen hebben genoten. Kas heeft vaak gefietst met opa. Naar Zeelandia Beach of naar de haven. Kijken naar de hoge golven die tegen de kade uit elkaar spatten. De meiden genoten van lekker knuffelen met oma en grapjes uithalen met opa.

Maaike werkt tot 10.30 en dan stonden opa en oma al te wachten bij het hek (een wandeling of een bezoek aan het museum achter de rug). Zo ook op dinsdag ...helaas startte de auto niet. Aaaa hoe gaan we dit oplossen. Gelukkig kon Magda (zij werkt op school, administratie, en heeft veel voor ons geregeld) haar man Ron bereiken. Hij had ons al eerder uit de brand geholpen. Hij heeft de accu getest, wat schroefjes losgemaakt en schoongemaakt en hoppa hij deed het weer! Halleluja. Nog snel even een paar rondjes rijden en langs huis. Helaas...daarna startte hij weer niet. Dan merk je pas hoeveel je met de auto doet en hoe handig het is om er een te hebben. Opa ging op de fiets naar school om de kinderen op te vangen. Kas was 's ochtends al met Wouter op de fiets gegaan en zou met opa mee terug fietsen.

Oma en Maaike gingen lopen. Heuvelaf is het 20 minuten (voor ons), maar omhoog met de meisjes op het warmste van de dag.... geen pretje. Op school stelde de juf van Kas voor om haar auto te pakken! Joehoe, dat scheelt. Opa en Maaike brachten hem 's middags terug en zijn daarna weer omhoog gelopen. Best een pittige wandeling, gelukkig hoefden we die niet te maken met de meisjes..... Na het werk kwamen Ron en Magda langs. Wat fijn om zulke lieve mensen om ons heen te hebben. De accu bleek toch niet goed meer. Ron heeft samen met Wouter een nieuwe gehaald en erin gezet. Fijn dat hij het weer doet!

's Avonds had Wouter zijn eerste volleybalwedstrijd (zie foto's voor het prachtige outfit :). De wedstrijd startte pas na de dameswedstrijd. Zo rond 22.00 kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Het team moest eerst even wennen aan elkaar. Na een 1-0 achterstand in sets werd er uiteindelijk toch met 3-1 gewonnen!

Op donderdag was het weer raak met de auto, de band liep wel erg snel leeg. Bij het tankstation zagen we dat er een gaatje inzat. Gelukkig stond de monteur bij de tank, die heeft er een prop ingedaan. Hopelijk houdt de band het nog even vol. Hij is al aardig glad, maar hier op Statia rijd je net zo lang door totdat je echt niet meer verder kan. De banden hebben trouwens ook verschillende maten, maakt niet uit :)... Je verbaast je nergens meer over hier. Alles kan en je wordt vanzelf handig, je moet wel!

's Avonds zijn we samen uit eten geweest bij het Boardwalk cafe. Dit ligt aan de kade en je kon nu mooi de hoge golven zien aankomen (door Swellmegadon) en zien kapot spatten. Hopelijk worden de golven komende week minder en komt er weer wat meer strand bij.

Vrijdagochtend...helaas moeten we vandaag afscheid nemen van opa en oma. Dat is lastig!! Afgelopen 2 weken hebben we veel gepraat. Bij Maaike steekt toch regelmatig heimwee de kop op. Fijn om daar deze weken over te kunnen praten, het te relativeren en te kijken hoe het minder zou kunnen worden. Hopelijk heeft het vooral tijd nodig.

De tip van opa en oma aan de kids ...als Maaike een dip heeft dan zeg je....'glanzen mama, glanzen' (Liss maakt er glazen van...rekenen we ook goed!). Als je dat hoort kan je niks anders dan glimlachen en vrolijk worden!!

Vrijdagavond heeft Yannick (hij woont hier al 6 jaar en is leerkracht groep 8 op een andere school) Wouter en Florian meegenomen in het uitgaansleven. We begonnen bij de Old Gin (duurste hotel) waar een band speelde, vervolgens zijn we naar het Boardwalk Cafe gegaan waar een DJ aan het werk was. De dansvloer was druk bezet. Daarna gingen we naar de Karaokebar waar je op aanvraag liedjes kon zingen. Hier waren veel studenten van Stenapa (National Park) die samen veel schik hadden. Tot slot gingen we naar een club midden in Town....daar was het erg gezellig, omdat er ook een aantal collega's waren. Om half 2 viel de stroom uit, dus tijd om naar huis te gaan haha

Zaterdagochtend zijn we rustig gestart. 's Middags was het volle bak! 2 kinderen uit de klas van Tess (Era en Stefan) kwamen spelen en de buurtkinderen (8 kids in totaal) kwamen er gezellig bij! Dikke pret! Ook wel fijn dat ze aan het einde van de dag weer weg gingen...rust :) ! Kas en Wouter hadden 's middags nog gevoetbald. Een aantal jaren geleden heeft Johan Cruijff hier een Cruijff Court aan laten leggen. Heerlijk om weer even tegen een bal aan te trappen....nadeel was alleen dat je heel hard naar beneden moest rennen om de bal tegen te houden als je hem per ongeluk over het hek had geschoten (Kas de Waal 2x!)

Zondagochtend hebben we gezwommen met Mare, George en Yara. Heerlijk om weer even in de zee te zwemmen! We hebben samen een stuk gezwommen naar de kade, daar gedoken/ bommetjes gedaan en weer terug gezwommen. Gezellig! Oeps... toch iets vergeten...zonnebrand...iedereen verbrand op schouders en neus, behalve Maaike (toch iets donker bloed :) ) 's Middags hebben de meiden en Maaike koekjes gebakken met Yara en Mare. Wat leuk om zo dingen samen te doen! Kas en Wouter zijn naar Mazinga geweest. Mazinga wordt 'white men Beach' genoemd. Het is een plek waar vooral de 'buitenlanders' komen zoals: Amerikanen, Zweden, Nederlanders,enz. Heel gezellig, maar de lokale mensen komen er bijna niet. De meeste mensen die er komen kennen we inmiddels. Regelmatig worden er spelletjes meegenomen, zo ook op deze zondag. Je kan er heerlijk zitten en...pluspunt...heerlijke Belgische biertjes (@Stefan;)!

Het weekend is ook altijd te kort...

• 13 Maart 2018 - 09:16

O-Ma-rijke:

Als ik alles zo lees lijkt het wel een heel groot eiland zoveel dingen gedaan en elke keer iets nieuws.
    het gaat hier lente worden de komende weken

groetjes en knuffel
    O-Ma-Rijke

• 13 Maart 2018 - 09:19

Simone De Waal:

Coole outfit Wouter, misschien kun je het in Heino bij de voetbal introduceren :)
    Mooi geschreven weer. Liefs uit Enschede

• 13 Maart 2018 - 14:07

Tineke:

Hallo allemaal , fijn om weer te lezen over jullie avonturen .
    Afscheid nemen van Opa en Oma is niet leuk na 2 heerlijke weken samen .
    Hier gaat alles zijn gangetje en we kijken uit naar de lente

• 13 Maart 2018 - 14:09

Tineke:

Groetjes en een knuffel voor jullie allemaal ❤

• 14 Maart 2018 - 21:43

Opa En Oma:

Weer een mooi verhaal van de Waaltjes op Statia
    Wel erg fijn dat het voor ons nu heel herkenbaar is. We hebben nu een goed beeld hoe het daar op Statia allemaal gaat. We dachten na 2 dagen dat heel Statia ons al kende, maar vriendelijk groeten is daar gebruikelijk. Kortom dat deden wij dus ook en dan ontstaan er heel snel leuke gesprekjes met de plaatselijke bevolking, afwisselend in het nederlands of engels
    Twee prachtige weken hebben we samen op het eiland gehad.
    De 1e week met z'n allen gezwommen en samen met Wouter gesnorkeld, dat was een prachtige ervaring, veel mooie vissen gezien, helaas kon dat daarna het niet meer vanwege die stroming (Swellmegadon) .
    Elke dag even naar school om Maaike op te halen en daarna samen de kids halen, ze komen altijd vrolijk , maar gedisciplineerd in een rij naar buiten. De 3 kids herken je uiteraard direct tussen al die donkere kinderen. Wouter valt als enige meester bijzonder op tussen een mooi bont gezelschap juffen
    De wandeling (klauteren was het soms) samen naar de krater was ook erg leuk, Florian (gymleraar) was er ook bij en vertelde samen met Kas veel moppen.
    Minpunt is wel dat al die hanen, s'ochtends om ca. 5 uur al begonnen te kraaien en ons wakker maakte.
    Samengevat 2 prachtige weken met heel mooi weer.
    Op de terugvlucht hebben we op onze tussenstop in Parijs de lange broek maar weer aangetrokken en op Schiphol regende het, dan verlang je al snel weer naar Statia.
    Groetjes, liefs en knuffels van Opa en Oma.

• 15 Maart 2018 - 17:17

Stefan:

Wat een fantastische outfit man. Clown Knapie zit naast me en is flink jaloers!!!!
    De plaatselijke vv hier is wat minder jaloers, dus haal het niet in je hoofd!
    Sla nog even wat biertjes in (hamsteren!!!!!!) Die komen in de zomer van pas, hoop ik.

Ennuh..... als je nog een ict’er nodig denkt te hebben.....

Have fun met zijn allen.

Dikke boks voor de mannen en een dikke zoen voor de dames.

Greetz

• 15 Maart 2018 - 17:18

Stefan:

De plaatselijke vv hier is wat minder jaloers, dus haal het niet in je hoofd!

Ennuh..... als je nog een ict’er nodig denkt te hebben.....

Have fun met zijn allen.

Dikke boks voor de mannen en een dikke zoen voor de dames.

Greetz