Weer een week voorbij.. - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij.. - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss

21 Maart 2018 | Sint Maarten, Philipsburg

De week gaat snel voorbij. Vorige week was het schip met de voorraad niet gekomen door de ruwe zee. Deze week lukte het nog steeds niet. Met als gevolg....lege koelschappen. Vers fruit en groente was er even niet. Gelukkig lukte het aan einde van de week wel weer. Zo merk je meteen hoe afhankelijk je bent van de aanvoer via zee. Dat was ook het probleem na de orkanen, er kwamen geen schepen met levensmiddelen aan. Op een gegeven moment zijn alle belangrijke dingen dan op..water, fruit, groente. Gelukkig ligt er nu weer genoeg. Door de ruwe zee was zwemmen ook even niet mogelijk. We hebben op vrijdag wel geprobeerd om te zwemmen, op zich kon het wel, maar je moet wel bij de kinderen blijven. Hoge golven sleuren ze zo mee of ze gaan kopje onder. Ook de stroming is sterk, waardoor het een uitdaging is om gewoon uit de zee te lopen. Op een gegeven moment hadden de kinderen het gezien en gingen liever op het strand spelen. Eerder in de week hadden we ook al gezwommen bij een ander strand ' babybeach'. Dit ligt naast de haven en de golven komen daar niet, ze worden gebroken door de kade (zie zwemfoto's). Het strand is daar alleen minder, veel rotzooi en stenen. Op zaterdagmiddag zijn we daarom veilig naar het plaatselijke zwembad geweest. Daar hebben de kids zich ook prima vermaakt. Eindelijk weer eens duiken!! We waren de enige, ze konden daarom mooi rennen/ duiken/ bommetjes maken.

Vrijdagavond hebben we sinds lange tijd weer Kolonisten gespeeld! Spelletjesavond met Denise en Florian. Gezellig!!!

Zaterdagavond zijn we naar een volleybalwedstrijd geweest. Zo konden de kinderen zien waar Wouter is als hij moet volleyballen (en hoe dat in zijn werk gaat). Wouter moest die avond ook, maar dat werd een beetje te laat voor de kinderen. Na slices pizza zijn wij naar huis gegaan.

Wouter is al flink aan het tuinieren geslagen met kruiden/ groente. Het wordt een verrassing wat er straks omhoog gaat komen!

Op zondag zou Maaike haar eerste duikles hebben (samen met Denise). Helaas werd deze afgezegd en zal nu aankomende zaterdagmiddag zijn. Ook hier speelden de ruwe zee/ golven weer mee. Het zand van de bodem komt omhoog en daardoor wordt het water troebel. Het is jammer als je daardoor minder ziet. Omdat we toch hier wonen, is het beter om het even uit te stellen.

• 22 Maart 2018 - 10:48

Simone De Waal:

wat fijn maaike, je eerste duikles. Geniet ervan! hopelijk gaat het zaterdag wel door.

• 22 Maart 2018 - 18:27

O-Ma-rijke:

lekker zomers leventje bij jullie.
    hier vriest het bij tijd en wijle nog.
    nog maar een pan snert gemaakt, in ieder geval een volle koelkast hier.
    Je ervaart dus nu het leven van het eiland, afhankelijk zijn van buitenaf.
    kun je filmen tijdens het duiken, dat lijkt me heel mooi.
    groetjes en knuffels van mij

• 24 Maart 2018 - 20:03

Yvonne:

Hoi Maaike..leuk om te lezen dat jullie steeds meer integreren in het leven op St. Eustatius. Hebben jullie genoten van het bezoek van je ouders? Hoe gaat het met de kinderen? Hebben zij hun draai kunnen vinden op school en op het eiland? Of is het nog erg aanpassen? Alweer drie maanden daar!! Merk je dat het makkelijker wordt of ... Het weer is wel iets om jaloers op te worden... Hier nog steeds geen lente! Groetjes!