Pasen - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss Waal - WaarBenJij.nu

Pasen

Blijf op de hoogte en volg Wouter, Maaike, Kas, Tess en Liss

03 April 2018 | Sint Maarten, Philipsburg

Bijna een week vakantie! Donderdag t/m dinsdag!

We hebben de vakantie ingeluid met een wandeling met Florian en Denise naar de baai! Eerst een stuk over dor grasland om vervolgens omlaag te klimmen naar de kust. Onderweg kwamen we een lammetje tegen die net achter gelaten werd door zijn moeder. Sneu, maar je zag dat het niet de kracht had om verder te lopen. Na een stukje verder wandelen hadden we al 4 karkassen van lammetjes gezien. Het is echt het droogte seizoen, warm en weinig water. Vlakbij de zee staarde een kudde koeien ons aan, maar ze bleven gelukkig rustig toe kijken. Langs de baai hadden we een prachtig uitzicht over de zee! Heerlijk om zo even voor je uit te staren over de zee en in je eigen gedachten te zijn. Na afloop een welverdiend ijsje van Denise! Heerlijk na zo'n wandeling. Vooral de terugweg was toch best pittig in de zon. 's Avonds de vakantie nog extra ingeluid bij het Boardwalk cafe, mmm hamburger en spareribs!

De volgende dag hebben we heerlijk gezwommen in de zee. De golven waren soms nog hoog, maar we konden prima de zee in. Een jongen van de duikschool (zit bij Wouter in de klas) en weet precies hoe de golven werken. Hij wacht ze op en laat zich mee glijden naar het strand! wauw! Een keer heeft hij Tess gered van een grote golf, die kwam toch sneller aan...hij tilde haar op zodat ze niet kopje onder ging! pfff dank je!!

Vanaf zaterdag werden er langs het strand partytenten opgezet, hele families waren bezig. Op zondag en maandag waren ze vol met mensen, eten en harde muziek! We zijn er zondag even langs gewandeld, maandag nog even gezwommen. De zee was zowaar rustig en het was er druk! Vol kinderen die met ballen/ banden aan het spelen waren.

Zaterdag heeft Wouter nog gevolleybald. Eindelijk zijn de tenues binnengekomen en mag dat oranje clownspakkie/carnavalspakkie (volgens de heer Grotenhuis en mevrouw de Waal....) eindelijk in de kast blijven. 1 voordeel....hij mag het wel houden!

Zondag hebben we Pasen gevierd met Mare, George en Yara en een Zweeds gezin (zij wonen hier al 8 jaar!). We hebben eitjes verstopt in de botanical garden. Ik had braaf een zakje paaseitjes (7 dollar!) op de kop getikt, maar het werd ten zeerste afgeraden om die te verstoppen (binnen no time vol met mieren!). Gelukkig hadden ze plastic eitjes mee (a la verrassingsei), die verstopt konden worden. Daarna hebben we lekker geluncht met paasbrood, pannenkoeken en broodjes knakworst. Tess had van zondag op maandag haar eerste feestje! Era was jarig en ze hield een slaapfeestje met de volgende dag spelen en zwemmen in de zee! Ze vond het superspannend, maar ze heeft het toch gedaan. Heel knap van Tess!!

Maandag hebben we lekker gerelaxt gedaan, zwemmen en 's avonds bbqen met Florian en Denise! Erg gezellig! Ze wonen op een heerlijke plek, grote tuin, lekker rustig!

Vandaag (dinsdag) hebben Wouter en Florian een lange fietstocht gemaakt. Bij Bigstone waar Florian en Denise wonen naar beneden tot de kust....vandaar helemaal via uitgestrekte vlakte (leek wel een prairie) met geiten, schapen, koeien en heel veel stenen richting Botanical Garden. Een stuk van 6 kilometer omhoog en omlaag in de volle zon...en wie was zich weer vergeten in te smeren! Er loopt nu een halve kreeft hier in huis....Vervolgens zijn de jongens via het gewone pad naar beneden gegaan en een tussenstop gemaakt bij huize de Waal om daar een colaatje te nuttigen. Daarna hebben ze hun tocht vervolgd richting White Wall waar nog resten van een oud fort zijn (met wel 2 kanonnen!) Ze probeerden nog om de kust te bereiken, maar konden geen pad vinden. Ze waren op zoek naar bluebeads. Dat zijn blauwe stenen die vroeger werden gebruikt als betaalmiddel. Ze zijn lastig te vinden, maar als je er een hebt gevonden kunnen ze een waarde hebben van 500 euro!

Dan maar richting Para Mira gefietst waar ze als enige restaurant een broodje bal serveren....Lekker!!!

• 04 April 2018 - 08:33

Tineke:

De Pasen goed door gekomen samen lees ik

• 04 April 2018 - 08:34

Tineke: